Όσοι γράφουν σε χαρτί μαθαίνουν καλύτερα


Σήμερα διάβασα ένα ενδιαφέρον άρθρο σε εφημερίδα της Πάτρας, και πιστεύω πως αξίζει να το μοιραστώ μαζί σας, καθώς αναφερόταν στη σχέση των νέων τεχνολογιών μάθησης με τις παραδοσιακές.

Σύμφωνα με το άρθρο λοιπόν έρευνα του πανεπιστημίου Σταβάνγκερ απέδειξε πως οι μαθητές και οι ενήλικοι που γράφουν με το χέρι τους αντι να πληκτρολογούν σε εναν υπολογιστή, μαθαίνουν καλυτερα ενώ το ίδιο συμβαινει και με αυτούς που διαβαζουν ενα βιβλιο με το παραδοσιακο τροπο σε σχέση με αυτους που χρησιμοπουν κάποια οθόνη.

Oι ερευνητές που πανεπιστημίου που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο περιοδικο Αdvances in Ηaptics εκαναν πειράματα σε δυο ομαδες εθελοντων οι οποιοι κλήθηκαν να μάθουν να γράφουν σε μια άγνωστη γλώσσα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εθελοντες που χρησιμοποιούσαν τον παλιό τρόπο ανάγνωσης κ γραφής τα πήγαν καλύτερα. Mεταξυ των αλλων ο συγκριτικος ελεγχος του εγκεφάλου έδειξε οτι η πρώτη ομάδα εμφάνιζε ενεργοποίηση της περιοχής του Μπροκά* ενω η δευτερη ελάχιστη έως μηδανιμή.

Έτσι λοιπόν μπορεί να εξυπηρετεί αρκετά για διάφορους λόγους η πληκτρολόγηση κειμένων στον υπολογιστή αλλά ο παραδοσιακός τρόπος φαίνεται πως είναι πιο ωφέλιμος και καλό θα ήταν να μην ξεχνάμε να τον χρησιμοποιήσουμε καθώς επίσης και οι μαθητές/φοιτητές που επιθυμούν να μαθαίνουν καλύτερα είναι προτιμότερο να στραφούν σε αυτόν.

*Πρόκειται για μια περιοχή στην κάτω μετωπιαία έλικα του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου που μελετήθηκε ενδελεχώς από τον γάλλο γιατρό Πολ Μπροκά, ο οποίος αποκάλυψε ότι αποτελεί το «κινητικό κέντρο του λόγου».

Αρχική Πηγή

Σχόλια