Η Facebook «πουλάει» τα δεδομένα των χρηστών στους διαφημιστές


Το ευρέως διαδεδομένο site κοινωνικής κοινωνικής δικτύωσης, το Facebook, σύμφωνα με αναφορές χρησιμοποιεί τα δεδομένα των χρηστών, όπως τις ανανεώσεις των status, μηνύματα και άλλες πληροφορίες με σκοπό να βοηθήσει τους διαφημιστές να πλασάρουν αυτό ακριβώς που ενδιαφέρει τον καθένα.

H Facebook παρακολουθεί αυτή τη δραστηριότητα και παρουσιάζει οnline διαφημίσεις στους χρήστες με βάση τα ενδιαφέροντα αλλά ακόμα και αυτά που λένε στους φίλους μερικές φορές μέσα σε λίγα λεπτά.

Για παράδειγμα, οι γυναίκες που αλλάζουν την προσωπική τους κατάσταση σε "αρραβωνιασμένη" απευθείας λαμβάνουν διαφημίσεις από τοπικά καταστήματα γάμων καθώς και catering. Το ίδιο βεβαίως συμβαίνει και στους άνδρες όταν βάλουν στα ενδιαφεροντά τους μηχανές (ή οτιδήποτε άλλο) πλασάρονται σχετικές διαφημίσεις αυτοκίνησης.

Ωστόσο σύμφωνα με την Los Angeles Times, μερικοί αναλυτές πιστεύουν πως αυτός ο τρόπος προσφοράς διαφημίσεων στους καταναλωτές αποτελεί ένα από τα δυναμικότερα μαρκετιστικά εργαλεία που έχουν παρουσιαστεί ποτέ.

Φυσικά κάτι τέτοιο αναμφισβήτητα θα μπορούσε να αποτελεί και υποκλοπή στοιχείων, καθώς παρουσιάζονται προσωπικά δεδομένα σε τρίτους. Γι αυτό το λόγω η Facebook εγκατέλειψε για ένα μικρό διάστημα αυτό το τρόπο διαφήμισης μετά από μήνυση που ασκήθηκε σε αυτή. Πλέον όμως σύμφωνα τους υπαλλήλους της εταιρείας καθώς και με τα λεγόμενα του David Fischer (αντιπρόεδρο του διαφημιστικού τμήματος της FB) η εταιρεία είναι πιο προσεκτική με το πλασάρισμα διαφημίσεων που συσχετίζονται με τις ζωές των χρηστών.

Σχόλια